Ο μέσος υπάλληλος γραφείου στέλνει και λαμβάνει περίπου 121 email κάθε μέρα.

Και ενώ αυτό ακούγεται πολύ, το σοκαριστικό είναι ότι αποστέλλονται 3 δισεκατομμύρια email ηλεκτρονικού ψαρέματος (PHISHING) κάθε μέρα. Αντιπροσωπεύουν το 1% της συνολικής διακίνησης email.

Τι είναι το Phishing;

Είναι ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλεται από απατεώνες που προσποιούνται ότι προέρχεται από μια αξιόπιστη πηγή, όπως η τράπεζά σας, η Amazon ή μια εταιρεία Courier.

Προσπαθούν να σας κάνουν να κάνετε κλικ σε έναν σύνδεσμο. Έιτε, για να μπορούν να εγκαταστήσουν κακόβουλο λογισμικό (malware) στον υπολογιστή σας, ή για να σας ξεγελάσουν στην προσπάθεια να συνδεθείτε σε ένα ψεύτικο web site – δίνοντας άθελα σας τα στοιχεία σύνδεσής σας.

Η ομάδα σας πιθανότατα θα λαμβάνει πολλά μηνύματα ηλεκτρονικού ψαρέματος κάθε εβδομάδα. Επομένως, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουν τα προειδοποιητικά σημάδια που πρέπει να προσέχουν.

Νέα έρευνα αποκάλυψε ότι το PayPal ήταν η πιο πλαστογραφημένη υπηρεσία σε όλα τα οικονομικά email phishing το 2021, αντιπροσωπεύοντας το 37,8% των επιθέσεων. Ακολούθησαν η Mastercard και η American Express, με μερίδιο 12,2% και 10% στις επιθέσεις.

Επειδή το PayPal χρησιμοποιείται ευρέως (έχει 392 εκατομμύρια ενεργούς λογαριασμούς αυτή τη στιγμή), οι εγκληματίες προσποιούνται ότι τα πλαστογραφημένα emails προέρχονται δήθεν από εκεί.

Πως μοιάζει ένα Phishing email;

Με μια γρήγορη ματιά, ένα τυπικό Phishing email μοιάζει σαν να έχει προέλθει από την πραγματική επιχείρηση.

Θα ζητήσει από τον παραλήπτη να ενημερώσει τα στοιχεία του ή να ελέγξει για μη εξουσιοδοτημένη δραστηριότητα. Η ανησυχία ότι κάποιος μπορεί να έχει παραβιάσει τον λογαριασμό σας μπορεί να σας κάνει να αφήσετε τους Χάκερς να εισέλθουν. Ειρωνικό, έτσι δεν είναι;

Το Phishing είναι κακό για οποιονδήποτε, αλλά αν οι Χάκερς εισέλθουν σε οποιονδήποτε επιχειρηματικό λογαριασμό, η παραβίαση που προκύπτει μπορεί να είναι καταστροφική.

Είναι απολύτως ζωτικής σημασίας να εκπαιδεύσετε όλους τους υπαλλήλους σας σχετικά με τα προειδοποιητικά σημάδια που πρέπει να προσέχουν.

5 Tips για να εντοπίσετε και να αποφύγετε μια τυπική απάτη

1️⃣ Αρχικά, ελέγχετε πάντα τον σύνδεσμο στον οποίο σας ζητείται να κάνετε κλικ. Τοποθετήστε το ποντίκι σας πάνω από τον σύνδεσμο και δείτε τη διεύθυνση URL. Φαίνεται ύποπτο; Είναι σωστά γραμμένο το όνομα της επιχείρησης;

2️⃣ Ελέγξτε τη διεύθυνση από την οποία έχει σταλεί το email. Μοιάζει με μια τυπική διεύθυνση email από την επιχείρηση; Ή μήπως σας φαίνεται λίγο περίεργο;

3️⃣ Κοιτάξτε προσεκτικά και το περιεχόμενο του email: Τα Phishing emails πιθανότατα να περιέχουν γραμματικά λάθη. Μπορεί να μην απευθυνθούν με το όνομά σας και η διάταξη μπορεί να φαίνεται ελαφρώς διαφορετική από ένα γνήσιο email προερχόμενο από αυτήν την εταιρεία.

4️⃣ Εμπιστευτείτε την αίσθηση σας: Μπορεί να αισθάνεστε ότι κάτι δεν πάει καλά, αλλά να μη μπορείτε να εστιάσετε στο γιατί. Μην αγνοείτε αυτό το ενοχλητικό συναίσθημα.

5️⃣ Εάν δεν είστε βέβαιοι, πληκτρολογήστε την πραγματική διεύθυνση του website στον Web browser (Chrome, edge, firefox, κλπ) και, στη συνέχεια, συνδεθείτε στον λογαριασμό σας με αυτόν τον τρόπο – αντί να πατήσετε απευθείας στο link.

Πόσο προστατευμένη πιστεύετε ότι είναι η επιχείρησή σας; Είστε βέβαιοι ότι όλα τα μέλη της ομάδας σας θα εντόπιζαν μια απάτη πριν κάνουν κλικ σε έναν σύνδεσμο;